Uszkodzenie mechaniczne telefonu | Naprawa telefonu

Czy Twój telefon został uszkodzony przez siły mechaniczne? To żaden problem, jeśli Twój telefon jest naprawiony!

To jest tam, wiesz o tym. Wiesz o tym? Podłoga z lastryko, nie dywan. Prawo Murphy’ego. To żaden problem. Kurier jest już w drodze, aby dostarczyć komórkę do serwisu. To wszystko, jeśli wykupiłeś usługę naprawy.

Telefony komórkowe zostały pierwotnie zaprojektowane z myślą o wygodzie. Producenci, chcąc uczynić swoje telefony wygodniejszymi, wypuszczali na rynek bardziej ergonomiczne modele. Rewolucja dobiegła końca i na rynek weszły smartfony. Szybko urosły w naszych dłoniach i musieliśmy zrezygnować z komfortu ich użytkowania na rzecz większych ekranów. Istnieje usługa, która ochroni Twój telefon, jeśli go upuścisz.

Smartfon

Ważny i wrażliwy

Smartfon jest dziś najważniejszym urządzeniem. Smartfon to nie tylko telefon komórkowy, który może zastąpić urządzenie stacjonarne, takie jak tablet, ale to centralny ośrodek informacji i zarządzania. Telefon komórkowy jest również najbardziej podatnym na uszkodzenia urządzeniem. Jest to właściwie płytka, której jedna strona pokryta jest cienkim szkłem, a po przeciwnej stronie znajduje się delikatny obiektyw aparatu. Nie potrafi pływać, nie znosi też wody z bliska, co często kończy się zalaniem ekranu. Ze smartfonami jest wiele problemów. Są delikatne i można je uszkodzić na różne sposoby.

Oznacza to, że nowoczesny smartfon raczej nie przeżyje upadku lub nie zostanie przez coś uszkodzony. Poproś znajomych, aby pokazali Ci ekrany swoich telefonów. Prawie każdy z nich będzie miał przynajmniej jeden ekran z widocznymi pęknięciami.

Uszkodzenia telefonu

Uszkodzenia telefonu

Jedna awaria mechaniczna co minutę

Nie powinno to dziwić, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że smartfon zostanie w jakiś sposób uszkodzony. Statystyki pokazują, że z tym problemem borykała się ponad połowa polskich posiadaczy telefonów komórkowych. W naszym kraju każdego miesiąca uszkodzeniu ulega ponad 40 000 smartfonów. To dla porównania w USA, gdzie co dwie sekundy psuje się jeden smartfon. Pęknięty ekran jest odpowiedzialny za 82% tych przypadków. Wyniki pokazują, że większość popularnych metod ochrony telefonów, takich jak szkło odporne na uderzenia czy różnego rodzaju ochraniacze, jest nieskuteczna. Stosowało je 96% telefonów, które doznały urazów.

Telefon komórkowy to wciąż najbardziej niezbędne urządzenie w każdej firmie. Samochód jest niezbędny, zwłaszcza w dużych miastach, ale można bez niego żyć. Specjaliści starej daty udowodnili, że nadal można pracować bez komputera. Nie są przyzwyczajeni do poczty elektronicznej i skupiają się tylko na zleceniach. Każdy nie potrzebuje kasy fiskalnej, która jest coraz bardziej powszechna. Nikt, czy to wiejski stolarz, czy właściciel zaawansowanej technologicznie firmy informatycznej, nie jest w stanie prowadzić biznesu bez telefonu. Choć praktycznie wszystko można załatwić przez internet, to rozmowa telefoniczna jest nadal najlepszą formą komunikacji. Kiedy spojrzysz na listę połączeń telefonicznych przeciętnego przedsiębiorcy, zobaczysz, że praktycznie trzyma się on swojego telefonu. Jeśli dodać do tego sprawdzanie e-maili i porównywanie cen, robienie zdjęć lub korzystanie z nawigacji, wykonywanie pracy staje się prawie niemożliwe.

Uszkodzenia telefonu

Niezależnie od tego, jak długi jest okres ochronny, sprzęt elektroniczny i tak może ulec uszkodzeniu. Część usterek może być spowodowana zaniedbaniem klienta lub niewłaściwym użytkowaniem sprzętu. Zobaczmy, jakie są najczęstsze uszkodzenia i jak możemy je naprawić.

Najczęściej uszkodzenia mechaniczne są spowodowane niewłaściwym użytkowaniem sprzętu przez klienta. Wyobraźnia klienta jest nieograniczona. Oprócz pęknięć na wyświetlaczu, zdarzają się również inne elementy, które mogą zostać wyrwane (np. złącze ładowania). Uszkodzenia te mogą być również wynikiem nacisku na porty lub zalania urządzenia. Jest to nie tylko najpoważniejszy rodzaj uszkodzenia, ale również jeden z najtrudniejszych do naprawy. Niezależnie od tego, czy telefon jest zgodny ze standardem IP, czy nie, większość producentów zaoferuje wymianę urządzenia. Innym problemem jest zjawisko „nieautoryzowanej ingerencji osób trzecich”. Występuje ono wtedy, gdy użytkownik na własną rękę próbuje wysuszyć produkt. Jest to niedopuszczalne przez producenta.

Klienci mogą również „niszczyć” swoje smartfony i oddawać je na gwarancję. Dzieje się tak, gdy użytkownik próbuje wysadzić płytę główną dużym prądem. Jest to działanie świadome. Niektórzy klienci o tym wiedzą i próbują oszukać producenta, aby ten wymienił ich sprzęt lub zażądał całkowitego remontu.

Uszkodzenia telefonu

Czy zawsze winni są klienci?

Wszystkie szkody w serwisie, jak już wspomniałem, będą spowodowane wyłącznie przez klienta. Zalania i pęknięcia nie są czymś, co można zrobić przez przypadek. Ale czy to oznacza, że zawsze winny jest klient? Ale nie do końca. Na przykład, często słyszy się o wadach produkcyjnych. Co to ma wspólnego z serwisem? Większość producentów oferuje naprawy gwarancyjne niezależnie od tego, czy urządzenie jest uszkodzone lub działa nieprawidłowo z powodu reklamacji. Dobrym przykładem jest firma Apple. Często informuje użytkowników o swoich programach naprawczych dla wadliwych części fabrycznych w smartfonach. Firma Apple jest znana z obsługi klienta. Te programy naprawcze były oferowane w przeszłości, a historia pokazała, że nie są one ostatnie.

Apple nie jest jedynym, który ma problemy z fabrycznymi wpadkami, które mogą wyglądać jak uszkodzenia mechaniczne. Konkurencja również boryka się z podobnymi problemami. Mieszkańcy Wielkiej Brytanii zauważyli dziwny problem, gdy ich smartfony zaczęły samoistnie pękać. Sprawa stała się na tyle poważna, że klienci z Wielkiej Brytanii poskarżyli się do programu BBC WatchDog. Przedstawili oni problem i zasugerowali kontakt z producentem, jeśli pojawiły się nietypowe pęknięcia. Warto zaznaczyć, że pęknięcia wyświetlaczy mogą być spowodowane upadkami, ale nie samoistnie.

Wszelkie reklamacje dotyczące dziwnych wad urządzeń są trudne do rozstrzygnięcia. Nie cała wina leży po stronie klienta, ale nie może on nadużywać urządzenia.

Samodzielna naprawa? Samodzielna naprawa jest możliwa, ale ryzykowna.

Płacenie za naprawy jest czymś, czego większość konsumentów unika. Są one często drogie i mogą spowodować więcej szkód niż są warte. Koszt naprawy w przypadku uszkodzenia wyświetlacza lub płytki, a co gorsza zalania telefonu, może wynieść od 1/2 do 3/4 ceny urządzenia. Co to oznacza dla Kowalskiego? Czy jest on zobowiązany do zakupu nowego telefonu? Niekoniecznie.

Tak naprawdę taką naprawę można wykonać samodzielnie już za 30 zł. Pewnie zastanawiasz się, gdzie znaleźć podzespoły. Wielu klientów poszukuje tych podzespołów z drugiej ręki. Często w sprzedaży dostępne są telefony, które mają uszkodzony wyświetlacz, ale inne podzespoły. Jest to okazja dla klientów poszukujących płyty głównej.

Samodzielna naprawa

Do rozebrania smartfona może wystarczyć mały pakiet. Często wystarczy jeden śrubokręt i plastikowy kilof, lub minimum jednorazowy nóż. Wszystko zależy od telefonu, ale mogę zagwarantować, że da się rozmontować Samsunga Galaxy S3 (większość modeli). W sieci można też znaleźć wiele tutoriali, które pokażą jak rozmontować lub wymienić dany model. Trudniejsze będzie wyczyszczenie telefonu po zalaniu, ale możesz to zrobić we własnym domu. Choć naprawa będzie trudna, to może być wykonana przez Kowalskiego za znacznie mniej niż to, co będzie kosztował serwis.